پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403
شناسه خبر:1064

شهرداری پیرانشهر بر مدار توسعه

  • انداز قلم

آیا # شهرداری_پیرانشهر در حال ارتقاء جایگاه و نقش آفرینی در جنوب استان و استان میباشد؟

همانگونه که مستحضرید شهرداریهای کشور نهادهای عمومی هستند که از منظر قانون و مگر در موارد خاصی، از نظر مالی خودکفا محسوب میشوند، لذا وضعیت منابع درآمدی آنها و گذراندن امورات روزانه شان و ارتقا سطح خدمات شهری، ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی جامعه و تک تک شهروندانش دارد.

شهر و شهرداری پیرانشهر نیز از این قاعده کلی و کشوری مستثنی نبوده و به تناسب موقعیت جغرافیایی خود که شهری مرزی میباشد نه تنها متاثر از سیاستهای اقتصادی داخلی ست بلکه از روابط گرم و سرد بین المللی نیز در مقاطع زمانی خاص هم بهره مند بوده و هم آسیب پذیر. (بسته شدن و باز بودن معابر کوله بری و گمرک رسمی در نتیجه سیاستهای ملی و مناسبات منطقه ای است که تاثیر مستقیمی برروی شهروندان و به تبع آن برروی شهرداری دارد)

اما چه میشود که شهرداری پیرانشهر در سال 1398 در مرکز توجه مسئولان استانی و شهرداران شهرهای استان و گاها خارج از استان واقع میشود؟ آنهم درست در زمانیکه که به تبع وضعیت اقتصادی، سفره شهرداریها بیش از پیش کوچک شده و این روند هر روز ادامه دارد.

برای روشن شدن بیشتر موضوع به دیدار شهردار پیرانشهر  آقای مهندس سعیدی رفته و دلیل قرار گرفتن شهرداری پیرانشهر در کانون توجه استانداری آذربایجان غربی و شهرداریهای استان در یک سال اخیر را از ایشان جویا شدیم که در جریان بحث و گفتگو با ایشان  ، موراد زیر بعنوان مهمترین عوامل موثر بر موفقیتهای کسب شده استخراج شدند:

1️⃣  تکیه بر تلاش مجموعه شهرداری و وفاق و همدلی و هم فکری با اعضای محترم شورای شهر که نتیجه آن افزایش درآمدهای کوششی شهرداری و استفاده بهینه از فضاها املاک و مستغلات شهرداری و کاهش هزینه ها

2️⃣ عدم فروش زمین و املاک شهر که جزو سرمایه های شهروندان می باشند مگر در موارد خیلی ضروری

3️⃣ شفاف سازی و رفع ابهام در انجام مناقصات و مزایدات و معاملات شهرداری و نظارت دقیق بر نحوه اجرای پروژه ها

4️⃣ جلو گیری از انجام ساخت و سازهای حاشیه ای و خارج از محدوده و درخواست الحاق به محدوده در برخی از محدوده های حاشیه ای جهت توسعه و ارایه خدمات شهری.

5️⃣ پرداخت حقوق ماهیانه کارگران زحمتکش و کارمندان علیرغم افزایش 46 درصدی حقوق کارگران و اضافه کاری و حق بیمه آنها بدون هیچگونه عقب افتادگی بر خلاف تمامی شهرداریهای استان

6️⃣ راه اندازی سیستم جامع امور مالی و نظارت دقیق برروی آن. در نتیجه این حرکت مهم این شهرداری بعنوان شهرداری مرجع و نمونه در زمینه مدیریت مالی از سوی استانداری در سال 1398 انتخاب و متعاقب آن برای اجرای سیستم بودجه ریزی عملیاتی و تعهدی به عنوان شهرداری مرجع  در سطح استان برای بودجه نویسی سال 1399 انتخاب شده ایم.

 7️⃣ پیشگیری از رانت و فساد اداری از طریق اصلاح ساختار اداری و بکارگیری افراد سالم و متعهد در راس امورات و الکترونیکی کردن تمامی امور مالی و اداری

8️⃣ توزیع قبوض عوارض نوسازی و پسماند بصورت یکپارچه برای کلیه واحدهای ساختمانی و صنفی در راستای حذف تبعیض در میان شهروندان و ارایه خدمات بهتر (برای اولین بار).

شهردار پیرانشهر همچنین عنوان کردند تلاش مجموعه مدیریت شهری بر اصل محرومیت زدایی از محله های حاشیه شهر و تاکید بر مقوله عدالت محوری در ارایه خدمات شهری و توسعه فضاهای سبز شهری به محله های حاشیه شهر می باشد و برای دستیابی به این مهم و اجرای طرح بازآفرینی شهری و ارایه سایر خدمات شهری به منابع مالی داخلی شهرداری متکی هستیم تا دریافت کمک از سایر محل های شناسایی شده .
در پایان ایشان عنوان کردند تمامی موفقیت های بدست آمده در حوزه های خدمات رسانی و شهروند مداری، در نتیجه اعتماد و مشارکت بالای شهروندان در همکاری و همراهی با سیستم مدیریت شهری و عزم جزم ما برای ارایه خدمات بهتر حاصل شده است؛ امید است این روند ادامه دار باشد تا اعتماد از دست رفته بین شهروندان و مدیریت شهری همانند سالیان دور که زبانزد خاص و عام بود، دوباره بازسازی،  ترمیم و ایجاد شود . ان شاءالله

شایان ذکر است طی یک سال و نیم اخیر شهرداران و کارشناسان واحدهای محتلف از شهرداریهای #تبریز، #قزوین، #بازرگان، #نقده، #ارومیه، #اشنویه و #سردشت بصورت یک و چند باره از شهرداری پیرانشهر و واحدهای مختلف آن بالاخص واحد مالی و انفورماتیک بازدید بعمل آورده اند و این خود نشان از موفقیتهایی ست که شاید در نظر همگان مهم بنظر نیاید اما اقدامات مثبت صورت گرفته توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری پیرانشهر تاثیر مستقیمی بر کیفیت ارایه خدمات شهری و وجهه شهرداری پیرانشهر در میان شهرداریهای استان می گذارد.
 

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
  • هیچ نظری یافت نشد

تماس با شهردار ( صفر تفاخر )

 

تعرفه عوارض محلی شهرداری پیرانشهر سال 1403

فایل طراحی تقاطع ماموستا هه ژار

اطلاعیه و آگهی

آمار بازدید

امروز141
این ماه3218
کل736159

2
آنلاین
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 15:51
طراحی شده توسط CoalaWeb

محبوب ترین مطالب سایت

پنل بنرها

مجوز استفاده از قالب خبری ناب نیوز برای اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید